Kuren met een oude camper

| Nederland, Frankrijk, Camper

Onze Volkswagen T3 camper uit ’88 heeft wat kuren. Nadat zo’n 3 weken geleden in België speling ontstond op het achterwiel, heeft de camper bijna non-stop bij garages gestaan in Frankrijk en Nederland. De belangrijkste vraag: is de camper klaar voor de geplande trip naar IJsland?

Frankrijk kunnen we wel in- maar niet uitrijden. We stranden in Pouligny Notre Dame waar de monteur inschat dat de camper beter op transport naar Nederland kan worden gezet. Er druppelt gestaag olie uit de versnellingsbak, dit keer bij de rechter aandrijfas. Dit nadat we de dag ervoor juist de camper hebben opgehaald met een hele nieuwe linker aandrijfas. Twee keer pech.

DSC_1180

Telkens worden we keurig op weg geholpen door de ANWB, die ons voorziet van huurauto’s. Ook de overnachtingen worden vergoed omdat we een camperverzekering hebben. Het transport van de camper naar Nederland wordt ook door de ANWB verzorgt. Ze bellen zelfs met de verschillende garages om te controleren of de beide pechgevallen niets met elkaar te maken hebben, want het lijkt toch wel heel toevallig.

Terug in Nederland moeten we even wachten op de camper, die direct naar onze garage wordt gebracht. Daar wordt de rechter binnenste homokineet vervangen en leren we dus weer een onderdeel kennen van onze camper waarvan we geen idee hadden dat het erop zat. Het lek bij de versnellingsbak wordt ermee verholpen, maar we spreken toch met de garage af om pas conclusies te trekken na een wat langere rit van zo’n 100-200km.

Een weekendje weg dus! We rijden naar de Reeuwijkse plassen, waar de camping die we op het oog hebben, niet meer blijkt te bestaan. Dus crossen we door naar Kamerik, waar we over enkele weken weer terug zullen komen met het hele gezin van Jiska. We proberen alvast boerencamping het Oortjeshek uit. Eén ding kunnen we al wel concluderen: als de camper stil staat doet hij het erg goed. Het leventje op vier wielen bevalt ons wel.

20150604110835

Weer bij de garage blijkt helaas dat er weer speling op het linkerachterwiel zit. Het lijkt hetzelfde probleem als we eerder in België hadden. Zelfs de monteur, met bijna 40 jaar ervaring, krabt zich achter de oren. Hij kan de linkerkant weer helemaal gaan demonteren op zoek naar een verklaring voor de speling. Ondertussen moeten we afwachten…

Deel met anderen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *